Ekonomi

Almanya’da tüketici güveni yükselişini sürdürüyor

Almanya’da yaşanan enerji krizi ve yüksek fiyatlara rağmen Ocak ayı Tüketici Güven Endeksi 2,3 puan artarak eksi 37,8 oldu.

Almanya merkezli pazar araştırma şirketi GfK, önümüzdeki aya ilişkin Tüketici Güven Endeksi sonuçlarını açıkladı.

Açıklamada, Kasım ayında revize edilen ve bu ay için eksi 40,1 puan olarak ölçülen Tüketici Güven Endeksi’nin Ocak ayı için 2,3 puan artarak eksi 37,8 puana ulaştığı belirtildi. Piyasa beklentisi endeksin eksi 38 puana çıkması yönündeydi.

Tüketici güveni düzelirken, hala düşük bir noktada. Sözcüğe olan inanç, Ekim ayında on yılın en düşük seviyesi olan eksi 42,8’e düşmüştü.

Olumsuz tüketici güveni, özel tüketimde yıldan yıla düşüşe işaret ediyor.

Ortada, elektrik krizi sırasında 2023 baharında önemli ölçüde daha yüksek ısıtma faturaları beklentisi, bazı tüketicilerin daha da fazla tasarruf etmesine neden oluyor.

GfK Araştırmacısı Rolf Buerkl’in konu hakkında yorum yaptığı gibi, üst üste üçüncü aylık artışla tüketici güveni yavaş yavaş çukurdan çıkmaya çalışıyor. Tünelin ucundaki ışık biraz daha parlıyor” dedi.

Ekonomik toparlanmanın halen sallantıda olduğunu belirten Buerkl, “(Tüketici güvenindeki) hafif artışa rağmen satın alma isteksizliği yüksek. “Pandemi, Ukrayna savaşı ve enflasyon gibi birden fazla krizin neden olduğu belirsizlik hala yüksek.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu