Haber

KODA ve Suna’nın Kızlarından ‘6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri: Köylerde Durum Ne?’ Rapor

“6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri: Köylerde Durum Ne?” Bilgi notunun ardından Suna’nın Kız Grubu’nun desteğiyle Kahramanmaraş, Hatay, Adıyaman ve Gaziantep’in köy ve kırsal mahalleleri ile okullarını ziyaret eden Köy Okulları Değişim Ağı, saldırı sonrası köylerdeki duruma odaklandı. öğretmen, çocuk, kız çocuğu ve ailelerin odak noktası olan deprem. devralır.

KODA (Köy Okulları Değişim Ağı), “6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri: Köylerde Durum Ne?” Sorusunu yanıtladı. Rapor Şubat ayında yayınlandı.

 

Depremin ardından çalışmalarını sürdüren KODA, Kahramanmaraş Pazarcık’ta ilk Çocuk Yaşam Merkezi’ni açan Suna’nın Kızları’nın desteğiyle, başta kız çocukları olmak üzere depremden etkilenen çocukların gelişimleri için güvenli ve destekleyici alanlar oluşturmak ve sağlıklı yaşamlarını sürdürmelerini sağlamak için çalışıyor. kızların benzersiz ihtiyaçlarının gözetilmesi. Nisan ayında 4’er kişilik gruplar halinde Adıyaman, Gaziantep, Hatay ve Kahramanmaraş’a saha ziyaretleri yaptı.

Suna’nın Kızları Okul Odaklı Analiz Grubu katılımcısı KODA, tüm çocukları dikkate alarak, kız çocuklarının potansiyellerini gerçekleştirmelerine ve önlerindeki engelleri kaldırmalarına destek olacak modelleri oluşturmak ve ölçeklendirmek için öğretmenler ve ilgili paydaşlarla birlikte çalışarak, tüm bölge veya bölgedeki köyler için bir genelleme yapmak yerine, eğitimdeki en büyük sorunun köylerdeki eğitimle ilgili sorunları tespit etmek amacıyla yola çıkmıştır. Bu kapsamda Adıyaman ili Besni, Tut ve Merkez ilçelerinde; Gaziantep Nurdağı’nda; Hatay’ın Arsuz, Samandağ ve Kırıkhan ilçelerinde; Kahramanmaraş’ta Dulkadiroğlu, Türkoğlu, Pazarcık ve Göksun ilçelerine bağlı köyleri ziyaret etti.

Rapor; Öğretmen, Çocuk, Kız ve Aile gibi eğitim konuları ile yapılan görüşmelerin sonuçlarını içermektedir.

Afet öncesi bölgede görev yapan ve afet sonrası görevlerine devam eden öğretmenlerin verimli çalışabilecek durumda olmadıkları göze çarpmaktadır.

Öğretmenlerin en büyük sorununun barınma olduğu ortaya çıkarken; Yas ve travma sürecinde olan, bu duyguları tam olarak yaşayamayan ve yalnızlık da hisseden öğretmenler için nitelikli psikososyal desteğe ihtiyaç duyulduğu, öğretmen açığını uygun fiyatlı ve istekli öğretmenlerle doldurmaya çalışıldığı belirtilmektedir. en büyük güçlüklerin ortasındadır.

Çocukların en büyük ihtiyacı güvenli bir alanda oynayarak sosyalleşmektir.

Çocukların afetlere maruz kalma düzeyleri yaşadıkları bölgeye göre farklılık gösterse de psikolojik olarak etkilendikleri ve özellikle deprem korkusu yaşadıkları görülmektedir. Kırsal kesimde yaşayan çocuklar beyin sarsıntısının etkilerinden daha çabuk kurtulurlar. Ama her halükarda okula gitmeyen çocuklar akademik olarak geride kalıyor. Okullar açıkken bile devam oranları çok düşük. Devamsızlık eklendiğinde çocukların tarımda veya diğer işlerde çalışma olasılığı artmaktadır. Çocukların oyun ve eğitim haklarına ulaşabilmeleri için ruhsal ve duygusal pekiştirme ve rehberlik faaliyetlerine ulaşabilecekleri bir eğitim ortamının oluşturulması kritik öneme sahiptir.

Kız çocuklarına odaklanıldığında eğitime erişim daha da sorunlu hale geliyor

Özellikle bu dönemde köye çok sayıda yabancı geldiği için köydeki kızların dışarı çıkıp oynamasına izin verilmiyor. Ayrıca deprem sonrası yükü artan temizlik, yemek, çamaşır yıkama gibi günlük işleri de kız çocuklarının ve kadınların üstlendiği görülmektedir.

Kendi travmalarını ve yaslarını yaşayan ailelerin psikososyal takviyeye ihtiyacı vardır.

Ailelerin de artan sosyal aktivitelere ve buluşma yerlerine ihtiyacı olduğu görülmektedir. Aileler de çocuklarının geleceğinden endişe duyduklarını belirtiyor. Bu telaşın hem çocukların yeterliliklerinin olumsuz etkilenmesinden hem de akademik olarak geri kalmalarından kaynaklandığı belirtilmektedir.

Sorunları çözmek için atılması gereken birçok adım var.

raporda barınak Problemi hemen çözmenin önemini vurgular. Öğretmenler, aileler ve çocuklar için psikososyal desteğiniz Önemli bir ihtiyaç olduğu tekrar hatırlatıldı. çocuk rehberlik hizmetlerineulaşmak, psikolojik rehberlikZiyaretçiler/gönüllüler ortada olması gereken yerlerve burada sosyal aktivitelerinRaporda analiz olarak öne çıkan konular.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu