Öğretmen adaylarına yönelik sanat terapisi eğitimi ve farkındalık atölyeleri düzenlendi
Polonyalı akademisyen Dr. Milek, EÜ’ye konuk oldu
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Polonyalı akademisyen ile sınıf öğretmeni adaylarına yönelik sanat terapisi eğitimi ve farkındalık atölyeleri düzenlendi.
Polonya’nın Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium ile Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie Üniversitelerinde sanat terapisi üzerine dersler yürüten öğretim üyesi Dr. Katarzyna Milek, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Kısmı Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’na ziyarette bulundu.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Kısım Lideri Prof. Dr. Pınar Çavaş ve tıpkı kısımda öğretim üyesi olarak misyon yapan Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever’in davetlisi olarak Ege Üniversitesine gelen Dr. Milek iki hafta müddetince Sınıf Öğretmenliği 3’üncü sınıf öğrencilerine bir saatlik kuramsal ders anlatımının akabinde 2 saatlik atölye çalışmaları gerçekleştirdi. Sınıf öğretmenleri adaylarının istekli iştirakle 3 farklı küme olarak aldıkları eğitimin atölye çalışmalarında Dr. Milek farklı sanat terapisi uygulamalarına yer verdi.
Sanat terapisi alanında 20 yılı aşkın bir müddettir çalışan Dr. Milek, sanat terapisi ile ilgili değerli bilgileri verdi. Dr. Milek, “Sanat terapisi, müzik, sanat, edebiyat, dans ve dramatik sanatın kullanıldığı planlı bir etkinliktir. Sanat terapisinin özü, sanatsal ve estetik prensiplere uymayı gerektirmeyen, lakin bireyin kendini ve hislerini söz etmesini teşvik eden bir eser yaratmasına dayanmaktadır. Bu türlü bir yaklaşım sanatın terapötik rolünü açıklar. Sanat yardımıyla terapi, yaratma hareketiyle rastlantısal bir müsabaka değil, bir kişinin yaratıcı niteliklerine dayanan, tıpkı vakitte onu kasıtlı olarak etkileyen bir terapist tarafından şuurlu bir eylemdir” diye konuştu.
Sanat terapisinin her yaş kümesindeki birey ile gerçekleştirilebildiğini kaydeden Dr. Milek, sanat terapisi sürecinin en değerli tarafının, seçilmiş bir sanat alanını kullanarak çocuğu yaratmaya yöneltmek olduğunu; yaratıcı aktiviteyi teşvik etmenin bilhassa tasayı gidermek, gerçek problemlerle baş etmeyi kolaylaştırmak ve hassaslık yaratmak üzere alanlarda da kıymetli rol oynadığını söz etti.
Sınıf öğretmeni adayları, kuramsal derslerde sanat terapisinin bireyin yeterliliklerini genişleten, empati, kabul ve anlayış yetilerini geliştiren eğitim fonksiyonunu; hisleri düzenlemeye yardımcı olup onlarla başa çıkmayı öğreten düzenleyici fonksiyonunun yanı sıra telafi edici, bilişsel, arındırma, bağlantı, gevşeme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi oldular. Ayrıyeten Sınıf öğretmeni adayları atölye çalışmaları sırasında ise müzik terapisi, bibliyoterapi, renk terapisi, dans terapisi ve dramaterapiyi deneyimleyerek öğrendiler.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı